czwartek, 4 lipca 2013

Kolejne ślubne załatwienia

Ślub zbliża się wielkimi krokami, dlatego staramy się załatwić jak najwięcej rzeczy. Niestety przez ostatni miesiąc byliśmy naprawdę zabiegani. Wiązało się to z szukaniem nowego mieszkania do wynajęcia i przeprowadzką. Na szczęście wszystko przebiegło pomyślnie i już mieszkamy w kawalerce, w zielonej okolicy niedaleko Wisły. Bardzo cieszymy się, że w końcu jesteśmy bez naszych współlokatorów bałaganiarzy. Mieszkanie jest przytulne i dobrze nam się tu mieszka :) 


Jeśli chodzi o ślub to dwa tygodnie temu pojechaliśmy do kościoła w którym będzie ślub, żeby porozmawiać z proboszczem (wcześniej tylko telefonicznie ustaliliśmy godzinę ślubu). Ksiądz miał bardzo mało czasu, dlatego powiedział nam tylko co mamy przynieść na następny raz do spisania protokołu. Umówiliśmy się z nim na najbliższą sobotę, żeby spisać ten protokół. W międzyczasie załatwialiśmy odpisy aktu chrztu, bierzmowania i świadectwa z religii ze szkoły. Najwiekszą trudnością było zdobycie odpisu aktu chrztu. Problem polega na tym, że ja musiałabym jechać po ten papier do Gorlic, bo tam miałam chrzest, a w tym celu musiałabym wziąć urlop, którego nie mam. Na szczęście moja mama załatwiła odpis za mnie. Gorzej miał mój M. bo okazało się, że jako parafia została rozwiązana i nie wiadomo, gdzie są akta. Kancelarie w obu kościołach, które potencjalnie mogły wydać mu ten dokument były czynne tylko w godzinach pracy M. Na szczęście mama M. pofatygowała się na drugi koniec Krakowa i załatwiła to za niego. Mamy więc komplet dokumentów (a przynajmniej tak nam się wydaje) do spisania protokołu.

Kolejną rzeczą, którą udało nam się załatwić są buty, zarówno moje jak i M. W jeden z wolnych dni wybraliśmy się razem na zakupy. Przeszliśmy mnóstwo sklepów. Damskie buty na wszystkich stanowiskach były niemal takie same i żadne nie przypadły mi za bardzo do gustu. Zwłaszcza, że chciałam mieć buty max. na 6 cm obcasie, aby nogi się nie męczyły. W końcu znalazłam białe buty na niewysokim solidnym obcasie, bez żadnych zdobień. Może nie są bardzo wymyślne, ale pod suknią i tak nie będzie ich wogóle widać ;) M. też był wybredny, nic mu się nie podobało i przez długi czas nie chciał nawet niczego zmierzyć. Na szczęście jeden model wpadł mu w końcu w oko i udało się. Były idealne, dlatego kupiliśmy je od razu. Jeśli chodzi o cenę to byłam pozytywnie zaskoczona, bo moje buty kosztowały tylko 85zł, M. wydał trochę więcej - 130zł. 

Zaproszenia ślubne są już niemal gotowe. Jak już wspominałam w którymś z wpisów, zaproszenia robi moja mama. Wszystkie są w całości ręcznie robione. Dodatkowo są trzy różne wzory. W ostatnie dni kupiłam specjalny połyskujący papier aby wydrukować tekst w środku zaproszeń. Ułożyliśmy wspólnie z M. tekst zaproszenia. Udało się je już wydrukować. Teraz wystarczy je przyciąć i wkleić w środek zaproszeń. 

Z najbliższych rzeczy, które są przed nami - spisanie protokołu już w sobotę, zamówienie obrączek i pierwsza przymiarka sukni ślubnej w przyszłym tygodniu :) 

Zakochana

5 komentarzy :

  1. Powodzenia w dalszych ślubnych załatwieniach :) Gratuluję pomyślnej przeprowadzki, oby mieszkało się Wam fajnie! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też życzę udanego mieszkania w nowym miejscu... Ech te przygotowania... ja mam już ich trochę dość. Protokół u nas chyba w następnym tygodniu będziemy spisywać, normalnie za szybko leci ten czas... Kiedy macie ślub dokładnie? My z końcem września, nie wiem zupełnie kiedy z zaproszeniami wystartować, póki co kończę je drukować, bo sama też robiłam. Boję się czy nam czasu wystarczy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Już widzę, że chyba tydzień przed nami, my 28 września, wy chyba 21, bo widzę po suwaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że macie już mieszkanko;)
    Ręcznie robione zaproszenia są prześliczne! Kilka razy miałam okazję dostać właśnie takie i są naprawdę zachwycające;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze jest się wyprowadzić od kłopotliwych współlokatorów, życze powodzenia na nowym mieszkaniu. Widzę, że z przygotowywaniami do ślubu idziecie jak burza. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń